DIY – Pimp je oude T-shirt

Standaard

Hee iedereen,

Vanmiddag was ik bezig met mijn kledingkast opruimen. Ik had een aantal oude T-shirts, ik wist niet wat ik er mee zo moeten doen.. Toen bedacht ik, ik kan mijn oude T-shirts gewoon pimpen.  Nou, dat heb ik dus gedaan. Ik zal jullie een uitleg geven hoe ik het heb gedaan.

Wat heb je nodig?

– natuurlijk een oud t-shirt!
– textiel verf
– karton

Tekst op je T-shirt

Dit is een van de makkelijkste DIY, vind ik zelf. Het beste is als hier een T-shirt neemt waar geen tekst op staat, een blanco T-shirt dus. Ook heb je textielverf nodig. Eerst moet je natuurlijk bedenken wat je op je T-shirt wil gaat zetten. Misschien je favoriete quote, of een logo. Hiervoor kun je op internet rondzoeken of in tijdschriften kijken.

Als je gaat beginnen zorg je ervoor dat je T-shirt recht ligt. (Plat oppervlak) Leg iets tussen je T-shirt in zodat het niet doordrukt, bijvoorbeeld een stuk karton. Nu kun je je tekst of logo op je T-shirt beschilderen. Als je klaar bent moet je je T-shirt goed laten drogen, want het is de bedoeling dat je er zolang mee kan rondlopen. Het beste is dat je je T-shirt met de hand wast. Hieronder zie je een foto van een T-shirt wie ik heb gepimpt.

Handgeschreven tekst op t-shirt

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie het ook eens gaan doen.

Liefs,

Eva.

Plaats een reactie