Cheesecake

Standaard

Hee iedereen,

Vandaag heb ik een Cheesecake gemaakt. Zelf maak ik regelmatig lekkere dingen. Laatst ben ik naar een cursus bakken geweest met 2 vriendinnen. Ik vond het geweldig. We kregen na afloop een receptenboekje erbij, zeker handig.

Hopelijk vinden jullie ook leuk om te bakken, of jullie kunnen het eens proberen. Ik zou jullie het recept van de Cheesecake geven!

Ingrediënten (voor 8 personen)

  1. 50 gram digestieve biscuits
  2. 100 gram gesmolten boter
  3. 175 gram basterdsuiker
  4. 250 gram mascarpone
  5. 600 gram zachte kaas (bijv. Philadelphia of Monchou)
  6. 2 eieren en 2 eidooiers
  7. geraspte schil van 3 citroenen
  8. sap van 1 citroen
  9. 4 eetlepels bloem
  10. Ter decoratie: 125 ml. zure room
  11. 3 eetlepels lemon curd (in de meeste supermarkten te vinden bij de luxe jams)
  12. 4 eetlepels bloem

Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 180C/ hete luchtoven 160C/ gasoven stand 4.
  2. Leg een stuk bakpapier op de bodem van een springvorm (23 cm).
  3. Doe de koekjes en gesmolten boter in de kom van de staafmixer.
  4. Druk kort op de aan-knop om fijne kruimels te maken.
  5. Voeg de gesmolten boter toe en meng dit met de kruimels.
  6. Schep de bodem van de Cheesecake in de vorm, druk aan met een lepel en zet deze in de koelkast.
  7. Meng alle andere ingrediënten in een grote kom door elkaar.
  8. Giet het mengsel in de vorm en bak de taart in 35 tot 40 minuten af.
  9. Decoreren: Zet de oven uit en laat de Cheesecake in de oven afkoelen.
  10. Als de Cheesecake helemaal is afgekoeld kun je de springvorm losmaken.
  11. Snij eventueel eerst met een mes rondom de randen, zodat je zeker weet dat er niks blijft plakken.
  12. Bedek de bovenkant van de Cheesecake met een laagje zure room.
  13. Smeer hier voorzichtig een laagje lemon curd overheen en decoreer de taart met frambozen of andere vruchten.

Mijn resultaat:

Cheesecake

 

Liefs,

Eva.

Plaats een reactie